fbpx

LinkedIn sa z pôvodnej siete HR špecialistov za 18 rokov svojho pôsobenia postupne transformoval na sociálnu sieť ponúkajúcu široké spektrum možností v oblasti budovania kariéry aj v B2B segmente. Podľa Wall Street Journal ju možno považovať za najdôveryhodnejšiu sociálnu sieť súčasnosti s najmenším počtom hoaxov a nepravdivých informácií. LinkedIn sa teda s užívateľmi nemazná a v prípade, že z profilu zaznamená šírenie dezinformácií, zablokuje ho. Ak sa chcete pustiť do budovania svojej značky a dať o sebe vedieť, LinkedIn marketing je príležitosťou, ako sa prepracovať k stanoveným cieľom. Vzhľadom na vývoj v poslednom roku možno naďalej očakávať, že rast LinkedIn bude pokračovať aj v nasledujúcom období. Ponúkame vám prehľad noviniek v oblasti LinkedIn marketing v roku 2021 i načrtnutie zmien, ktoré k nám postupne dorazia.

LinkedIn marketing pre vašu cieľovú skupinu

LinkedIn má v súčasnosti viac ako 660 miliónov používateľov v približne 200 krajinách. Podľa amerických štatistík ho aktívne sleduje a pravidelne na ňom publikuje obsah 37 % ľudí vo veku 30 až 49 rokov. Vo vekovej kategórii 18 až 29 rokov ho používa 28 % ľudí. Pre porovnanie, na Slovensku má až 83 % používateľov LinkedIn vysokoškolské vzdelanie a viac ako 45 % používateľov na pozíciách manažér a riaditeľ sleduje príspevky na LinkedIn pravidelne. Ak teda aj vaša spoločnosť pôsobí v B2B segmente, či už na Slovensku alebo v zahraničí, rozhodne sa oplatí investovať energiu a sústrediť svoju pozornosť na LinkedIn marketing.

ÁNO a NIE pre váš LinkedIn marketing

Pripomienka k pravidelnej publikácii obsahu

Radi by ste boli na očiach a neupadli do zabudnutia? Uverejňujte príspevky. LinkedIn vám zaslaním upozornenia rád pripomenie, že je čas zverejniť aktualizáciu a zostať tak v kontakte s vašimi sledovateľmi. Dobrý LinkedIn marketing si vyžaduje udržiavať konzistentný proces zverejňovania príspevkov, na druhej strane ich prehnaný počet môže viac uškodiť než pomôcť. Zaveďte si preto pravidlo uverejňovať príspevky najmenej 2 až 3-krát týždenne, nie však viac ako 30 aktualizácií mesačne. Systémy LinkedIn totiž môžu takúto aktivitu vyhodnotiť ako spam a postarať sa o to, aby vaše príspevky nikto nevidel. Z hľadiska času zverejnenia skúste príspevku uverejňovať ráno. V priebehu dňa či večer tak máte možnosť odpovedať na komentáre a zvýšiť tým interakciu a ich dosah.

live-video-marketing
Až 82 % publika má tendenciu uprednostniť živé video pred prečítaním si článku

Zdieľajte video a vizuálny obsah

Nie je žiadnou novinkou, že články s obrázkami majú celkovo o 94 % viac zobrazení než tie bez nich. Pridať však môžete aj videá, podcasty, prezentácie či dokumenty. Formáty PDF a PPT vám LinkedIn zmení na príspevky typu karuselu, ktoré môžu používatelia prejsť bočným potiahnutím prstom. Pri pridávaní obsahu myslite aj na to, že LinkedIn uprednostňuje zverejnenie akéhokoľvek obsahu priamo na svojej platforme. Namiesto odkazu na blog na vašom webe tak radšej vytvorte totožný článok priamo vo vašom profile. To isté platí aj pre video, ktoré namiesto prelinkovania na YouTube nahrajte priamo na LinkedIn.

Vyskúšajte si živý prenos

Nemyslíme dokonale nastajlované zábery, v ktorých máte dôkladne premyslené každé jedno slovo. Môže to byť čokoľvek – od vášho monológu, cez rozhovor so zaujímavým hosťom, až po priamy prenos z nejakej udalosti. Naživo vysielané video vedie k autentickejším interakciám s divákmi a až 82 % publika má tendenciu ho uprednostniť pred prečítaním si článku. Živé videá na LinkedIn dosahujú väčšiu angažovanosť: v priemere majú až 7-násobne viac reakcií a 24-násobne viac komentárov. Ostáva už len nabrať odvahu a pustiť sa do tejto formy komunikácie s vaším publikom.

Označte svoje kontakty či zamestnancov

Keď v príspevku na LinkedIn označíte iného používateľa, bude o zmienke informovaný a je šanca, že sa doň zapojí. Môžete pritom označiť aj ľudí, ktorých máte v spojení druhého stupňa. Spomeňte však iba tých, ktorí sú pre príspevok relevantní a neoznačujte príliš veľa ľudí. V opačnom prípade by to LinkedIn mohol opäť považovať za spam.

hashtag-at-@-#
Hashtag pomôže tým LinkedIn kategorizovať vaše príspevky a zaradiť ich do relevantného obsahu

Používajte hashtagy #

Ak do svojich príspevkov pridáte hashtag, pomôžete tým LinkedIn kategorizovať vaše príspevky a zaradiť ich do relevantného obsahu. Správne používané hashtagy umožňujú ostatným ľahšie nájsť váš obsah pri vyhľadávaní. Zároveň, ak užívatelia hľadajú informácie o určitej téme, váš článok sa zobrazí ako jedna z možností. Na stránke odporúčaných hashtagov uvidíte aj počet ľudí, ktorí daný hashtag sledujú a podľa toho sa môžete rozhodovať pri ich používaní. Je celkom zbytočné používať vysokošpecializovaný #, ktorý nemá sledovateľov.

Opatrne s častými predajnými postmi

Pri zdieľaní obsahu vychádzajte z potrieb publika a poskytnite mu užitočné informácie a zaujímavé štatistiky. Hoci sa väčšina LinkedIn marketing aktivít prvotne sústreďuje na seba a svoje podnikanie, nebuďte vo svojich príspevkoch prvoplánovo obchodne orientovaní. V online priestore sú ľudia zahltení množstvom informácií a posledné, čo ich bude zaujímať, bude reklama na vašu osobu či váš produkt. Je lepšie zapájať sa v štýle prirodzeného vodcovstva, pretože, ak sa ľuďom zapáčia vaše názory a príspevky, pozrú si aj váš web.

Zároveň sa pri zdieľaní príspevku nebojte podeliť aj o svoj názor. Povedzte ostatným, čo si myslíte o bodoch uvedených v článku a nebojte sa s rešpektom s niečím nesúhlasiť, pričom ponúknete svoj uhol pohľadu. Môžete tým rozprúdiť diskusiu a zvýšiť tak dosah a interakciu.

predaj-spam-automatizacia
Pri zdieľaní obsahu vychádzajte z potrieb publika a poskytnite mu relevantné informácie

Pozor na automatizačné nástroje

Ak si myslíte, že používaním nástrojov automatizácie ušetríte čas a budete efektívne dosahovať svoje LinkedIn marketing ciele, možno budete sklamaní. Priemerný užívateľ siete LinkedIn považuje personalizovane sa tváriace správy s výzvou na sledovanie stránky, ktoré vytvoril robot, za nepríjemné, až otravné. Tým, samozrejme, netvrdíme, že občasné použitie bude kontraproduktívne. Netreba to však považovať za bežný štandard a s ich využívaním to rozhodne nepreháňajte. Obozretnosť je navyše namieste aj s ohľadom na pravidlá LinkedIn, na ktorých porušenie odkazuje aj článok 8.2b.

Trendy pre LinkedIn marketing, na ktoré sa môžeme (už čoskoro) tešiť

LinkedIn stories

Jednou z najväčších noviniek z konca roka 2020 bolo spustenie užívateľmi obľúbených stories. Ich rastúca popularita na sieťach Facebook a Instagram motivovala vývojárov LinkedIn implementovať ich do svojej platformy s cieľom ponúknuť značkám osobnejší prístup kombinovaný s dynamickým nádychom. Klasický 24-hodinový formát tak podporuje väčšiu angažovanosť publika a rast interakcií medzi používateľmi. Ich istou nedokonalosťou je nie príliš moderný dizajn a prístupnosť len v mobilnej aplikácii. Predpokladáme však, že sa stories onedlho objavia aj vo verzii pre počítače. Publikované príbehy takisto zatiaľ nemôžete uložiť do svojho profilu. V porovnaní s inými sociálnymi sieťami je ich dosah podstatne nižší, čo môže súvisieť so starším publikom i s tým, že nie každý si LinkedIn pravidelne prezerá. Ostáva veriť, že sa LinkedIn pohrá aj so zdokonalením algoritmu príbehov.

linkedin-marketing-stories
Klasický 24-hodinový formát zvyšujúci angažovanosť publika je zatiaľ dostupný len v mobilnej aplikácii

Integrácia videochatu

Vývojári zareagovali na masívny prechod do online prostredia súvisiaci s pandémiou a ako jednu z ďalších vylepšení pre LinkedIn marketing v roku 2021 ponúkajú integráciu aplikácií pre videohovory. Táto funkcionalita tak robí z platformy LinkedIn multifunkčný komunikačný uzol. Jej cieľom je ponúknuť prirodzenú komunikácia medzi spoločnosťami, zamestnávateľmi a používateľmi a prilákať tak čoraz viac používateľov. Aby sa teda LinkedIn stal ešte atraktívnejším pre svojich inzerentov, spojil sa so spoločnosťami Zoom, Microsoft Teams či cloudovou službou BlueJeans, ktorá však nie je zatiaľ v našich končinách podporovaná.

Zoom je možné integrovať do služby LinkedIn a odpovedať na správy prostredníctvom videohovoru či hlasových správ. Príjemca správy dostane odkaz a bude mať priamy prístup k videohovoru. Microsoft Teams je o čosi rozsiahlejší nástroj, vďaka ktorému sa zdieľanie súborov a spolupráca dostáva na profesionálnejšiu úroveň. Integrácia síce nie je bezplatná, ponúka však bezplatnú skúšobnú verziu.

Úpravy správ

LinkedIn si je vedomý dôležitosti udržania profesionálneho imidžu. Prichádza tak s riešením, ktoré má pomôcť zvládnuť drobné chyby, ktorých sa občas všetci dopustíme. Ak sa vám stalo, že ste na LinkedIn poslali správu a vzápätí ste zistili, že smeruje k nesprávnemu adresátovi či obsahuje chyby, doteraz nebolo cesty späť. V roku 2021 však LinkedIn plánuje povoliť odstraňovanie a úpravu odoslaných správ. Pokiaľ si ju príjemca neprečíta a vy vykonáte jednu z uvedených úprav, adresát o tom nemusí vedieť.

chat-message-spravy
Ak ste na LinkedIn poslali správu nesprávnemu adresátovi či s chybami, budete ich môcť odstraňovať a upravovať

Zvýšenie limitu na zaslanie pozvánok potenciálnym sledovateľom firemnej stránky

Ak spravujete firemný profil, zrejme ste si už stihli všimnúť možnosť poslať pozvánku na sledovanie stovke vašich kontaktov mesačne. LinkedIn limit postupne zvyšuje a v niektorých prípadoch už stihol zvýšiť daný limit na 200 až 250 pozvánok (kreditov) mesačne. Naďalej však absentuje možnosť pridať k tejto pozvánke správu.

Sekcia produkty na firemnej stránke

Koncom roka 2020 ohlásila spoločnosť LinkedIn pridanie produktovej sekcie na firemné profily. Ukážkou toho, ako to bude vyzerať, je stránka spoločnosti Zoom. Čo to bude znamenať pre firemný LinkedIn marketing?

  • Každý produkt získa priestor pre vysvetlenie svojich parametrov a použitia.
  • K dispozícii bude aj mediálna sekcia s možnosťou prezentovať obrázky a video.
  • Používatelia budú môcť hodnotiť produkty a zanechať tak referencie.

Zatiaľ však nie je celkom jasné, kedy sa tento náznak online obchodu na LinkedIn naplno rozvinie.

b2b-zakaznik-komunikacia-brand-znacka
Zviditeľnite svoju značku a rozbehnite svoj B2B LinkedIn marketing

Zviditeľnite sa v očiach tých správnych ľudí a nebojte sa experimentovať s novými možnosťami, ktoré LinkedIn pravidelne prináša. Táto platforma neustále rastie a je pravdepodobné, že sa stane čoraz vplyvnejšou v ére koncipovania „postpandemickej“ ekonomiky. Začnite budovať svoju prítomnosť na platforme už teraz, aby ste zvýšili svoje šance maximalizovať svoj potenciál. Buďte aktívny a zamerajte sa na LinkedIn marketing. Získavajte kontakty, budujte si vzťahy a rozvíjajte svoj biznis. Základom je čo najlepšie pochopiť, čo vaša cieľová skupina hľadá a ponúknuť jej to adekvátnou formou pravidelnými príspevkami.

Zdroj:

https://tekdeeps.com/linkedin-in-2021-4-trends-7-new-functionalities/

https://www.socialmediatoday.com/news/10-tips-to-boost-your-linkedin-presence-in-2021/594649/

https://www.cyberclick.net/numericalblogen/linkedin-news-and-trends-for-2021

SlovakiaEnglish