fbpx

Aj ten najkreatívnejší copywriter sa z času na čas dostane do fázy, kedy nové nápady hľadá len s ťažkosťou a v dôsledku mentálnej únavy je v rozpakoch, že nedokáže prísť s ničím novým. Práve v tých najjednoduchších zdrojoch, ktoré má každý z nás na dosah, sa pritom ukrýva prameň inšpirácie, ktorý osvieži náš copywriting. Zabudnite však na motiváciu reklamami konkurentov! Je síce dobré mať prehľad a môže to vo vás naštartovať obdobne premyslené nápady, ale v momente, keď neviete, čo s myšlienkami, vás úspech iných textov ešte viac demotivuje. Namiesto toho vyskúšajte tieto zdroje inšpirácie, v ktorých by ste na prvý pohľad zrejme podnety pre copywriting nehľadali.

1. Knihy pre deti

Spisovatelia, píšuci pre detského poslucháča, používajú veľké myšlienky povedané jednoduchým jazykom. Ľahko stráviteľné posolstvo je presne to, čoho by ste sa ako copywriter mali držať. Nech už predávate termostaty, výpočtovú techniku alebo kurzy varenia, namiesto strohého navedenia ku kúpe rozoberte obsah komunikovanej správy na drobné. Vyvoláte tak zvedavosť, ktorá čitateľa navedie k želanému spotrebiteľskému správaniu. Stačí nazrieť do knižnice vašich či susedových detí a inšpirujúci zdroj zobudí váš unavený copywriting.

Zdroj: Pexels

2. Hudobné texty

Nedarí sa vám dostať text pesničky po jej začutí z hlavy? Dôvodom úspechu do pesničky zakomponovaných viet je fakt, že skladatelia úspešne zladili kadenciu s rýmom. Podarilo sa im tak vytvoriť príťažlivú súhru fráz. Aj keď s rýmom vo svojich textoch nepracujete, majte na pamäti, že ľudská myseľ túži po predvídateľnej kadencii vo všetkom, čo číta a počuje. Zapnite si preto rádio a započúvajte sa do textu svojej obľúbenej piesne, ktorá vo vašej hlave rozozvučí námet pre kreatívny copywriting.

3. Pozitívne naladené osoby

Niet lepšej veci, než je humor. Vtipné situácie, prerozprávané slovami pozitívne naladeného kamaráta či známeho, nabudia vašu predstavivosť. Už i pohľad na veselého optimistu, sršiaceho humorom a životnou energiou, vás navedú k novým myšlienkam. A tie svojím zhmotnením zasiahnu i vaše cieľové publikum. Nemusíte si pritom doslovne pamätať vtip, vďaka ktorému vám vyhŕkli slzy. Stačí mať poruke akúkoľvek formu zápisníka a vtipné asociácie či originálne vyslovené frázy si zapísať.

Zdroj: Pexels

4. Divadelná komédia

Každý z nás sa denne stretáva s absurditami, ktoré produkuje sám život. Zdrojom nezmyselných situácií pritom nemusia byť vždy len tí druhí, ale i my sami. Práve divadelná komédia odhaľuje mnohé nezmyselné veci, ktoré robíme alebo prežívame a nútia nás  uvedomiť si ich zbytočnosť či vtipnú stránku. Neraz sa i sami na sebe zasmejeme. Takéto odhalenie absurdít či výstredností môže poslúžiť ako inšpirácia a osviežiť váš copywriting i v prípade, že nie je humorne zameraný. Čitateľom svojimi textami sprostredkujete zrkadlo ich vlastnej frustrácie či problémov, ktoré práve ponúkaný produkt alebo služba riešia. Pýtate sa, prečo práve v divadle? Pretože divadelné dosky zachytia počas predstavenia aj také situácie, ktoré sa nedajú vrátiť späť.

5. Pravidelný pohyb

O blahodarných účinkoch cvičenia ste už istotne počuli. Môže mať vplyv aj na kvalitný copywriting? Môže! Okrem vyplavenia endorfínov a odbúrania stresu sa vďaka cvičeniu dostane váš mozog do lepšej kondície. Dokonca sa zlepší i vaša schopnosť zachovania si slovnej zásoby. Pravidelné cvičenie vám navyše pomôže zlepšiť i koncentráciu. Krvný tlak a energia, spojené so stredne ťažkým cvičením, sa podľa štúdií stávajú kľúčovým faktorom zdravia mozgu. Jeho vitalita sa prejaví aj vo vašom copywriterskom pere.

6. Prechádzka v prírode

Keď tvorba nejde, netreba veci siliť. Aj náš mozog má svoje limity a z času na čas potrebuje dobiť svoje baterky. Hoci si poviete, že teraz na oddych čas nie je, práve vtedy by ste mali vypnúť počítač a stráviť čas v prírode. Príroda je sama nevyčerpateľným zdrojom inšpirácie. Navyše nám pomôže vyčistiť si hlavu a uvedomiť si vzácnosť vecí, ktoré sme sa naučili považovať za samozrejmosť. S častým pobytom v prírode ide ruka v ruke aj duševné a fyzické zdravie. Ak teda hľadáte inšpiráciu či odpoveď na významnú životnú otázku, práve príroda vám našepká odpoveď.

Zdroj: Pexels

Či už sa rozhodnete vyskúšať niektorý zo zdrojov inšpirácie, alebo sa riadite vlastnými, rokmi overenými návodmi, pamätajte na to, že aj copywriter je len človek, ktorý môže svoje nápady vyčerpať či dokonca rokmi vyhorieť. Myslite preto na dostatočnú rovnováhu medzi požiadavkami klientov a vlastnými potrebami a nebojte sa nájsť si čas pre seba a svoje inšpiratívne podnety.

SlovakiaEnglish