fbpx

Obsahový marketing nie je len spôsobom odlíšenia sa od konkurencie, ale v neustále sa meniacom digitálnom prostredí je priam nevyhnutnou súčasťou budovania modernej značky. Každý úspech a sláva sú výsledkom dobrej réžie. V prípade obsahového marketingu za ňou stojí množstvo hodnotného a relevantného obsahu, ktorý sa prispôsobuje cieľovému publiku. Zaujíma vás, prečo je tomu tak?

Využite možnosti, ktoré ponúka obsahový marketing a získajte si ním priazeň vášho cieľového publika.

1. Budovanie dôvery voči vašej značke

Vytváranie unikátneho obsahu je skvelý spôsob, ako zaujať potenciálnych zákazníkov a udržať si pozornosť doterajších. Zaujímavý a relevantný obsah vám môže pomôcť pri budovaní dôvery voči vašej značke a vašim klientom zároveň pomôže vytvoriť si na ňu názor. 

Vnímajú vaši zákazníci obsah článkov a blogov ako pútavý a prínosný? Potom s najväčšou pravdepodobnosťou budú rovnako uvažovať i o vašej firme. Čím väčšiu hodnotu im obsah poskytne, tým ľahšie sa dostanete do priazne vášho cieľového publika. Ak ho navyše zaregistrujú na viacerých platformách, budú vás vnímať ako lídra v odvetví.

2. Vplyv obsahu na konverzie webových stránok

Kvalitný obsah môže výraznou mierou prispieť k zvýšeniu miery konverzie vašich webových stránok. Okrem budovania vzťahov s publikom a dôvery v značku poskytujete vašim zákazníkom aj informácie, ktoré im uľahčia rozhodovanie pri nákupe. Na to, aby bol váš obsah optimalizovaný pre konverzie, by nikdy nemala chýbať jasná výzva k akcii (tzv. CTA – call to action). Či už pôjde o nákup ponúkaných produktov, získavanie ďalších informácií alebo kontaktovanie obchodného tímu, svojmu čitateľovi dávate prostredníctvom obsahu inštrukciu, čo má urobiť.

3. Optimalizovaný obsah podporí vaše SEO

Optimalizácia pre vyhľadávače, známa ako SEO (search engine optimization), je súbor techník prispievajúcich k zlepšeniu návštevnosti vašej webstránky z tzv. organických (neplatených) výsledkov vyhľadávania v internetových vyhľadávačoch. Preto, ak chcete vylepšiť SEO vašich webstránok, mali by ste sa zamerať na vytvorenie optimalizovaného obsahu.

Publikovanie blogov na témy, ktoré sú relevantné pre vaše cieľové publikum, vám dáva väčšie šance na aplikáciu kľúčových slov, ktoré práve uvedená skupina používateľov hľadá vo vyhľadávacích nástrojoch. Čím viac obsahu máte na svojich stránkach, tým viac bude čitateľ motivovaný, aby váš web navštívil. Ak vašich existujúcich a potenciálnych klientov dokážete navyše zaujať relevantným obsahom, budú na vašom webe tráviť viac času. A práve množstvo času stráveného na stránke hodnotia vyhľadávače ako jeden z indikátorov, ktorý napovedá, že vaše stránky poskytujú hodnotný obsah.

Budovanie povedomia o vašej značke a dôvery voči nej je jedným z prínosov, ktoré obsahový marketing ponúka.

4. Nákladovo efektívny spôsob získavania nových zákazníkov

Obsahový marketing je skvelou príležitosťou získavania nových zákazníkov, pričom je cenovo dostupný a dokáže prilákať až trikrát viac potenciálnych klientov v porovnaní s tradičnými marketingovými nástrojmi. Je preto vhodnou voľbou nielen pre veľké či etablované podniky, ale priam nevyhnutnosťou aj pre startupy a malé firmy, ktoré chcú maximalizovať svoj rozpočet.

Mali by ste však mať na pamäti aj to, že obsahový marketing je časovo náročný a vziať do úvahy fakt, že výsledky vášho úsilia sa prejavia až po istej dobe. Nevytvárajte akýkoľvek obsah len kvôli jeho samotnej tvorbe. Ak chcete maximalizovať návratnosť svojich investícií do obsahu, je potrebné vytvoriť si dlhodobú stratégiu zohľadňujúcu preferencie vášho cieľového publika.

5. Predveďte svoju odbornosť prostredníctvom kvalitného obsahu

Spotrebitelia chcú mať istotu, že majú dočinenia s profesionálmi v danom odvetví. Aj preto je vytváranie obsahu dôležitým nástrojom ovplyvňujúcim nákupné správanie. S každým zverejneným blogom dokazujete svojim zákazníkom znalosť problematiky, a keď sa klient rozhodne pre nákup, spomenie si na značku, ktorá mu poskytla informácie potrebné na lepšie pochopenie jeho problémov a ponúkaných riešení.

6. Budujte si vzťahy so zákazníkmi

V obchodných vzťahoch platí pravidlo, že náklady na marketing sú najvyššie pri získavaní nového zákazníka. Ak sa k vám lojálny klient bude opakovane vracať, tieto náklady budú čoraz nižšie. Aj preto sú stáli zákazníci alfou a omegou mnohých úspešných podnikov.

Až 61 % malých a stredných podnikov tvrdí, že polovica ich príjmov pochádza od stálych zákazníkov. Ak teda opakovaný predaj predstavuje významnú časť výnosov vašej spoločnosti, budete musieť nájsť spôsoby, ako posilniť svoje vzťahy s existujúcimi zákazníkmi. Vernosť značke a upevnenie vašich vzťahov so zákazníkmi sa vám podarí zvýšiť práve poskytovaním dostatočného obsahu.

Odbornosť a užitočnosť informácií, ktoré svojim zákazníkov prostredníctvom svojich blogov poskytnete, vám pomôže vytvoriť si imidž profesionála a odlíšiť sa od konkurencie.

7. Odlíšte sa od konkurencie

Ak chcete, aby bol váš obsahový marketing efektívny, pracujte so spätnou väzbou, ktorú získate od svojho publika. Spätná väzba a hodnotenia používateľov, metriky návštevnosti stránok a osobnosť zákazníka sú niektoré z ukazovateľov, ktorými by ste sa mali riadiť pri plánovaní obsahu. Nezabudnite pritom predviesť svoju značku ako fenomén, ktorý vás v očiach klientov odlíši od konkurencie. Na komplikovanom a neustále sa meniacom digitálnom trhu je to mimoriadne dôležité, ak chcete svojimi produktmi a ponúkanými službami dlhodobo konkurovať. Obsahový marketing je efektívny spôsob, ktorým môžu malé podniky pracovať na tom, aby sa odlíšili od ostatných hráčov v odvetví a ukázali, čo robí ich spoločnosť výnimočnou.

8. Podporte aj ostatné kanály digitálneho marketingu

Väčšina podnikov využíva viacero nástrojov digitálneho marketingu: od e-mailového marketingu, cez sociálne siete, až po reklamy PPC. Všetky však majú jedno spoločné. Je ním zaujímavý a relevantný obsah. Obsahový marketing sa tak integruje do všetkých ostatných oblastí vašej online marketingovej stratégie.

Veríme, že sme vám priblížili význam obsahového marketingu, ktorý je dôležitý pre firmy všetkých veľkostí. Okrem toho, že vám pomôže zviditeľniť sa a budovať vzťahy s vašimi zákazníkmi, obsah ušitý na mieru, vás navyše odlíši od konkurencie. Spoznajte prínosy kvalitného obsahu „na vlastnej koži“ a nechajte si vypracovať stratégiu vedúcu k zvyšovaniu konverzií a získavania zákazníkov. Radi vám pomôžeme s budovaním vašej značky a postaráme sa o vašu komunikáciu nielen v digitálnom svete informácií.

Tím TothComms

One thought on “Obsahový marketing ako cesta k zákazníkom

  1. Pingback: 6 zdrojov, ktoré nabudia váš copywriting - TothComms

Comments are closed.

SlovakiaEnglish